Köpvillkor

Garantier

Du får alltid 2 år garanti på våra produkter (1 år för företag). Garantin gäller för fabrikationsfel som är resultatet av en felaktig tillverkningsprocess, materialfel eller konstruktionsfel. Garantin omfattar inte slitage, yttre påverkan, felmontering eller brukande av varan som den inte är avsedd för. Observera att för service- och slitagedelar måste rekommendationer om utbytesintervall följas, det vill säga varan kan behöva bytas inom 2 år på grund av normalt slitage. Garantin gäller 2 år från inköpstillfället och är personlig, det vill säga den kan inte överlåtas.

Beställning av ej lagerförda produkter

Vid beställning av ej lagerförda varor kan butiken ut en depositionsavgift på 10 %. Depositionsavgiften dras av vid slutgiltig betalning av den beställda varan.

Ej avhämtade beställningsvaror

Beställda produkter som inte hämtats inom 14 dagar från beställningsdagen returneras till respektive leverantör. I dessa fall tillkommer det en administrativ avgift på 10 % av priset. Betald depositionsavgift återbetalas därför ej.

Elektroniska reservdelar och specialbeställningar

Returer av ej använda elektroniska reservdelar som tändspolar, laddningsregulatorer, tänddelar eller andra elektroniska komponenter med bruten förpackning godkänns inte. Vid specialbeställningar som till exmpel måttbeställda/lackerade artiklar lämnas ingen returrätt. Gäller vid uppvisande av kvitto.

Konsumentköplagen

Vi följer självklart rekommendationer och riktlinjer från Konsumentverket. Läs mer om de fullständiga villkoren här. Vi rättar oss också efter Allmänna Reklamationsnämndens beslut.

Öppet köp

Som kund hos oss har du öppet köp i 7 dagar. Vi vet att det kan vara svårt att avgöra om man har gjort rätt val och därför vill vi att det ska bli rätt när du handlar hos oss. Så länge varan är oanvänd och kvittot finns kvar kan du få pengarna tillbaka eller byta till en annan vara. Öppet köp gäller ej förmånscyklar, vid företagsförsäljning, begagnade varor och försäkringsärenden.

Reklamationer

Köparen får inte åberopa att varan är felaktig, om han inte lämnar säljaren meddelande om felet inom skälig tid efter det att han märkt eller borde ha märkt felet (reklamation). Meddelande som lämnas inom två månader efter det att köparen märkt felet skall alltid anses ha lämnats i rätt tid. I fall som avses i 1 § andra stycket ( Konsumentköplagen ) kan meddelande om felet i stället lämnas till näringsidkaren. Har någon annan än säljaren åtagit sig att för dennes räkning avhjälpa fel i en vara, kan reklamationen i stället göras hos honom. Reklamerar köparen inte inom tre år från det att han har tagit emot varan, förlorar han rätten att åberopa felet, om inte annat följer av en garanti eller liknande utfästelse.